Heilige Anthonius...........

19 mei 2016 - Halifax, Canada

Beste vrind, ik hoop dat je snel mijn bagage vind.

Zo begint een rijm om verloren spullen terug te vinden. In ons geval de rugzak die in Amsterdam op het vliegtuig ging maar tot op heden nog niet in Halifax is aangekomen. Wat wel in Halifax is aangekomen, onze Iveco! Na een nacht je in een (te) goedkoop hotelletje in die stad zijn we naar de vrachtagent gelopen, die het papierwerk in Canada heeft gedaan en met dat papierwerk naar de Customs gelopen. Alles zit in de oude stad, dus ook aan te lopen. Na een ondervraging van de vrouwelijke beambte, die ik niet wijzer maakte dan ze al was, kreeg ik zonder verdere controle van de Iveco de inreis documenten waar mee we de auto uit het depot konden halen. Met de bus naar de terminal, want die is aan de andere kant van de stad en daar slijten mijn zolen teveel van. Precies op het goede moment daar aangekomen, net toen de middag pauze van het personeel begon, of we even een uurtje konden wachten! Om twee uur plaatselijke tijd reden we met onze Iveco het terrein af en Canada in. Als eerste naar de Wal-Mart, dan LPG inslaan en diesel. ALLES moest leeg zijn, vertelde het bedrijf waar ik de overtocht had geboekt. De Customs van Canada zijn zeer streng, niet dus. Alweer een land waar de Iveco zonder controle binnen komt. Nu zitten we heerlijk in de zon op een camping in de buurt van het vliegveld te wachten op het verlossende telefoontje, uw bagage is terecht. Misschien morgen?

1. Nico en Ria:
    Hoi Jongens
    Welkom in Canada!
    Verdikke! Gaat alles snel met de Iveco, is de rugzak vertraagd, balen hoor, hopelijk komt hij snel
    Hartelijke groet uit Vancouver
  2. Marijke:
    19 mei 2016
    Je moet wel geloven in Anthonius anders werkt het niet dikke kus
  3. Peter Schiper:
    19 mei 2016
    Blijven bidden Berry ! de Heilige Anthonius zal uiteindelijk luisteren...succes !
  4. Jopie en Ton:
    Hoi Ineke en Ber,
    Met een beetje geloof zal de heilige zeker iets voor jullie doen, maar.... dan moet je wel zijn naam goed spellen: Antonius, niet Anthonius (Engelse spelling?).
    We wensen jullie een mooi avontuur!
    Jopie en Ton
  5. Guus:
    Hé farizeeër, hihi. .
    De laatste keer dat jij een heilige zag was op audiëntie bij paus in je diensttijd! Maar hij zal je vast niet vergeten zijn. .
    Hopelijk komt alles in orde, dit zijn reisperikelen voor Zuid Amerika. . Guus
  6. Ton van Schie:
    19 mei 2016
    Vervelend, veel succes met terugkrijgen.
    Anthonius met "th" lijkt mij wel goed. Ik heet namelijk ook zo.
    En het naar Anrhonius bidden was toch moeder 's advies!!
    Groetjes van Ton en Mieke
  7. Josje:
    19 mei 2016
    Antonius helpt mij ook altijd
  8. Hans:
    19 mei 2016
    Misschien moet je hem in Canada aanroepen in het Engels: Anthony.
    Groetjes, Hans
  9. Agnes Wilken:
    19 mei 2016
    Ach, dat is wel pech zeg! Hoop dat de rugzak gauw boven water komt! Wel genieten hoor in de tussentijd
  10. Lia Vrolijk:
    Hoi Ineke en Berry,
    een 'bijna' goede start van jullie reis, die rugzak komt vast en zeker snel weer bij jullie terecht!
    Veel plezier, genieten maarrrrr!!
    groetjessss
  11. Len:
    20 mei 2016
    Met of zonder rugzak wens ik jullie een mooi avontuur.
  12. Edith Vermeer:
    20 mei 2016
    Het klinkt op zich al een stuk makkelijker dan naar Mongolie.
    Succes met de reis.