Naam:
Foto’s:
1080
Video’s:

Over ons

Berry is gestopt met werken toen hij 60 jaar werd.

De Iveco zijn we toen gaan verbouwen van een Belgische Gendarmeriewagen tot een volwaardige 4x4 camper.

Alles is aanwezig, keuken met elek. compressor koelkast, warm/koud water via een boiler, tevens geschikt om te douchen, toilet, heerlijk 2 persoonsbed, dus niet een zo vaak gezien stapelbedje, luchtverwarming dmv een dieselkachel, 230 volt omvormer.

Wij zijn dus niet 'zielig', het is een klein rijdend huis.
Wat er niet in zit maar wat we niet missen onderweg is een TV.
Af en toe luisteren we naar de radio en weten dan weer alles over de politiek en de rest van de problemen in de wereld.

Over onze reis

Toen we de Iveco kochten in België stond het al op mijn netvlies, een reis door onherbergzame gebieden. Ik droomde al van Nepal en Tibet.
Helaas is het al een tijdje 'onrustig' om daar via de oude zijderoute te komen.
Afganistan en Noord-Pakistan zijn nu niet de gebieden waar je op vakantie wilt gaan.
Het werd dus een andere zijderoute en die liep boven china langs.
Het is dus Mongolië, Kazakhstan en Ukraine geworden.Via de Baltische staten, St. Petersburg en Moskou gaan we door Siberië naar Ulaan Bataar de hoofdstad van Mongolië. Dan door de Gobiwoestijn weer even naar Rusland. Daarna is Kazakhstan aan de beurt, via Almaty en de Aralzee richting Vogograd, het vroegere Stalingrad. Weer een stukje Rusland om bij Odessa in de Ukraine te komen. Na de Ukraine is Polen het volgende land en dan zijn we weer bijna thuis.

We hebben de kriebels weer gekregen en proberen nu van Alaska naar Vuurland te rijden en vandaar naar Montevideo, Uruguay.

Bezochte landen

Wij hebben 68 landen (27%) bezocht:

Albanië, Andorra, Argentinië, België, Belize, Bolivia, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canada, Chili, Colombia, Costa Rica, Denemarken, Duitsland, Ecuador, El Salvador, Estland, Faeröer, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Guatemala, Honduras, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Japan, Kazachstan, Kroatië, Letland, Libië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Marokko, Mexico, Moldavië, Monaco, Mongolië, Montenegro, Nederland, Nicaragua, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Panama, Peru, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Thailand, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Uruguay, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.